Протягом першої половини табірної зміни учасники отримують необхідні теоретичні і практичні знання за темою: «школа виживання», свімерам повідомляють головні завдання проекту і умови їх виконання.
У другій половині таборування, несподівано для учасників скликається терміновий збір свімерів. Керівник оголошує легенду, згідно з якою всі учасники проекту повинні невідкладно евакуюватися з табору. Для збору надається декілька хвилин, щоб взяти з собою необхідні речі та спорядження. Евакуація проводиться на човнах.
Свімери десантуються на берег у невідомій місцевості групами по 2-3 осіб. Кожна група отримує пакет з відповідними завданнями:
- облаштувати тимчасове житло (бівак);
- організувати охорону біваку, облаштувати по периметру сигналізатори і пастки;
- розпалити вогнище;
- роздобути воду поза рікою;
- протистояти несподіваному нападу противника.
Кожне завдання оцінюється за п’ятибальною шкалою. За сумою набраних балів визначають переможців «Робінзонади».
«Робінзонада» триває: один день – для новачків, два-три дні – для досвідчених свімерів.
Якщо проект триває декілька днів, то учасники беруть із собою «сухий пайок», або їм надається додаткове завдання з пошуком за сторонами світу та координатами запасів їжі, які попередньо ховають інспектори неподалік місць десантування свімерів.
Контролюють процес гри і оцінюють дії учасників досвідчені інспектори. Інспекторський човен періодично здійснює рейди вздовж берега у місцях десантування. Учасник може у будь-який час відмовитися продовжувати участь у проекті, при цьому він вибуває з гри і прямує з інспектором у табір.